Karnabahar Köftesi tarifi - Yemek Tarifleri kolay yemek yap

Son Eklenenler

Home Top Ad

Post Top Ad

1 Mayıs 2022 Pazar

Karnabahar Köftesi tarifi



Parmak Yedirten Karnabahar Köftesi  Tarifi'nin Malzemeleri

  • 1 küçük karnabahar
  • 1 adet soğan
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı toz biber
  • 1 çay kaşığı nane
  • Yarım demet maydanoz
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Yarım su bardağı un
  • Robotta çekilmiş ekmek içi

  • Karnabahar

Parmak Yedirten Karnabahar Köftesi  Tarifi'nin Yapılışı

  1. Karnabahar parçalanıp yumuşayana kadar haşlanır.
  2. Süzülmesi için süzgeç içine alınır.
  3. Suyunu çeksin diye altına sonra havlu peçete koyup suyu süzülüp ılınana kadar beklenir.
  4. Ilınan karnabaharların suyu var ise sıktırılıp kaba alınır.
  5. Zaten ezilmiş olacaklar. Çatal, ezici yada elle iyice ezilir.
  6. İçine soğan rendelenir.
  7. Maydanoz kıyılır.
  8. Ekmek içi hariç hepsi eklenip karıştırılır. Ben ölçmedim ekmeği yarım ekmek içi kullandım o garanti ;) Galeta unu da kullanılabilir ;) Kıvam ayarlayana dek ekmek içi eklenir ;)
  9. Hazır olan harç dolapta en az 2 saat dinlendirilir. Dinlendirecekseniz çokta katı yapmayın bekledikçe de kendini çeker ;)
  10. Sonrasında köfteler yapılıp yağda arkalı önlü orta ateşte kızartılır. Tamamen nar gibi iki tarafı da kızarmadan  almayın ve çevirmeyin 😋Açıkçası ben elimi hiç sokmadım kaşık ile 1 er kaşık tavaya koyup düzleştirdim. Ve bu yüzden harcı dolapta dinlendirmeden hemen hazır ettim kızarttım 😋😋 Karnabahar köftelerinin hepsi de dümdüz harika oldular 👌👍
    AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder